Farmor 65år

Hej läsare! Ni kan inte gissa hur trött jag är! Jag sov fem timmar i natt men var pigg idag när vi firade farmor men efter det omtalade tunn-badet blev jag slö men piggades upp sen när jag lekte kurragömma med mina småkusiner. Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg.

Det började med att vi alla kom til lfarmof och farfar med presenterna, jag, xina o andreas gav en stor korg med spa-produkter inslaget i cellofan så det såg bättre ut än det nog var. Där fick vi lussebullar, pepparkakor och annat gott och varm choklad för det hade alltid pappa och hans bröder på 1:a advent när dom var små. Sen åkte vi iväg och på vägen skulle vi räkna olika saker, vi var nog bäst i våran bil tror jag. Carro och dom somnade så Pontus räknade ensam, vilket tydligen inte gick så bra. Sofia och Matilda räknade lite fel så dom hade helt för många av allting men alla vann varsin liten julsak i alla fall för det. jag fick ett äpple som man sätter på toppen av pinnen i skinkan :)

Stället vi kom fram till var Tofta gård i Ellös, och vi gick en promenad till sjöbodarna där vi drack glögg och pepparkakor, i en busskur för det regnade lite. Hög mysfaktor haha.

Sedan åt vi middag på stället, det var någon perfekt tillagad kyckling med grönt ris, ingen barnmat riktigt men det var gott för oss andra i alla fall. Sedan var det roliga, vi badade i stora tunnor! Det fanns två stycken så vi satte alla gubbar+Pontus i den ena så tog alla vi tjejer den andra, under tiden man satt fick man stoppa i vedträn med jämna mellanrum. Det var jättemysigt, det ska jag göra med mina kompisar någon gång, om någon av er ska gifta sig på vintern så e de perfekt att ha med i möhippan! I alla fall så satt vi där jättelänge, kidsen gillade tydligen att skvätta vatten tyvärr, det blev jätteskitigt efter ett tag av alla hudavlagringar och all smuts som man har på sig. Det hade ju inte direkt klor eller renande system där så i slutet luktade det rätt skabbigt om man doppade ner näsan och gjorde ett prov. Jag, Carro och Kicki satt i flera timmar tills vi blev upptvingade för då skulle vi dricka kaffe och äta GODA kanelbullar innan vi åkte hem till farmor och farfar igen.

Väl där så blev de ännu mer mat (som sagt, vi har ätit minst en gång i timmen förutom när vi badade då) och farmor hade gjort äggost och massa frukter fanns det. "Som på julafton" sa Carro och det var det!



Jakob trodde att Carro gjorde reklam för moster Svea


Födelsedagsbarnet!


Matilda

Pontus


Middag



Sedan var det bad, Matilda, Sofia och Susanne körde med mössa


Här badas det


En del hade lite mer plats än andra skulle man ju kunna påstå... men då fattades Simon, Andreas och Johannes å andra sidan


Även jag lyckades fastna på en bild
Mitt liv | |
Upp
hittarecept.se