Det Tar Sig

Sådär! Snickarna har satt i de sista fönstrena, packat ihop sina saker och gått! För alltid alltså, eller i alla fall tills vi flyttar nästa gång typ. Det betyder att taket är klart, med sina två takfönster och nu är det bara vårat kvar att göra; innertaket samt måla om innan huset är klart utvändigt. Det tar i och för sig sin lilla tid men det känns ändå som ett stort steg på vägen. Och så är det snart dags att börja tänka på inredningen också... Inredningsmässigt är jag en sucker för den romantiska stilen med gammeldags vitt, snirkar, rosa och rosor, men jag är även svag för fransk lantlig stil och  shabby chic vilket i och för sig är väldigt liknande stilar. Dock är det väldigt viktigt att det håller sig på den minimalistiska sidan så jag har svårt att gå in 100% för dessa stilar eftersom de ofta är mycket småkrafs och duttelidutt med. Men än är det några veckor kvar tills det är dags att tänka på sådant; inte förrens hösten enligt våran planering men går det snabbare är det bara att tacka och ta emot!

Vi firade med en glass! Vad vi firade var vi lite oense om; att yttertaket var klart och att vi kan börja få lite mer ordning på tomten eller om det var att det var dags för oss att börja jobba nu?

Och som ni ser offrar jag både naglar och hår för renoveringen, hela jag är helt dekorerad av målarfärg överallt... När det försvinner återstår att se, det får väl slitas bort med tiden antar jag. Har ingen större lust att ta lacknafta i håret direkt...

Mitt liv | |
Upp
hittarecept.se