Helgen

I helgen har jag varit ganska flitig med att dokumentera till våran bildmapp som heter Huset där vi samlar renoveringsbilder så att vi ska komma ihåg sedan... Så jag passar på att visa vad som har hänt härhemma. Det har det hänt så mycket saker att knappt jag har hunnit med. Och det vill inte säga lite med tanke på hur speedad jag är och vill att allt ska ha hänt senast igår. Men i fredags kväll när jag kom hem från skolan var gavelfönstrena på plats och trots att de är smutsiga och behöver putsas så shit vilket lyft det blev! Ljust och fint och finare både utifrån och inifrån. Nu väntar de bara på plåtslagaren, lite lister och en fönsterputsning. Sedan har bänkskivorna kommit på plats med hoar och spishäll så nu börjar det likna ett riktigt kök (men längtar tills det kommer el och vatten också så att man kan laga mat)! Nu kan ni ana hur köket blir i alla fall litegrann...

En rund ho blir det i köksön 

Utsågning med världens slöaste sticksåg...

Här sågas det hål för ett fönster som hamnar ovanför diskbänken så att man kan stå och diska och ha lite koll på gångvägen utanför

Reglarna i gamla väggen tas bortSen var det bara att sätta in fönstret...

Söndagens sista mission var att koppla in avloppsrören under hoarna

HUSET | |
Upp
hittarecept.se