Skördefest!

Medan gästerna smuttade på varm, kryddig äppeldryck satte jag fram de sista rätterna. Simon Liten glimt av bordsdekorationerna. Mycket grönsaker och naturmaterial. Tygservetter som jag sytt av en löpare från Himla som jag fyndat second hand. Pappa pyntade sig fint med lönnlövet som låg vid varje kuvert. Äppellyktor är ett enkelt tips till mörka höstkvällar. Man skär bara ut en bit ur äpplet längst upp och sedan stoppar  man i ett värmeljus. Höstchica gäster! Lövgirlanger, juteväv, äpplen och gammaldags glasflaskor fixade ett bättre intryck än jag trodde. Mat och dekorationer som sagt... Gott var det med mycket kryddor, mustiga smaker och hetta. En gammal fruktlåda fylld med dekorativa grönsaker och rotfrukter bär både fint och färgglatt! Oj vad vi åt, min favorit var spenat och fetaostpajen och så kaneltéet med kanelstång och nejlikor i som dracks till äppelkakan och vaniljsåsen.
Mitt liv | |
Upp
hittarecept.se