Grön LCHF&Pannkakor

Är inte det här grönsallad så vet jag inte vad! Grön ruccola, gurka, välmogen avokado toppat med solroskärnor, flingsalt och citron-olivolja. Lagom jag-är-bara-lite-hungrig-måltid. _MG_6440Köpte hem syndigt många nät med avokados, hade helst ätit sju om dagen men behåller mitt vett och då blir det några i veckan bara. Med lite havssalt på så blir de mummis! _MG_6285Förutom sallad så har jag gått loss på pannkakor som jag hittat världens bästa recept på! Lever på det!!! Superenkelt och smakar precis som vanliga pannkakor (som jag kommer ihåg dem). Till 1 port (jag äter dubbel, mitt matvrak): VIspa ihop 1 dl proteinpulver, 2 ägg, 1 nypa salt och så mycket vatten som behövs för pannkakssmet-konsistens. Stek i stekpanna, servera på hög med bär och lite vispad grädde/keso eller som jag gjorde här; en kula färskost. _MG_6652Söndagspannkakor är ju mer eller mindre lag och förutom vanliga pannkakor så provade jag att blanda ner proteinpulver med mint-chokladsmak. Mums! _MG_6746Crepes med tonfiskröra var gott i söndagskväll efter en arbetsdag utomhus och vid symaskinen. _MG_6874 En rejäl caesarsallad när man käkar middag ute med tjejerna!_MG_6714När det bjuds på middag får man slå till på stora dessert-trumman. Dagen innan bakade jag stora, rosa maränger som  det sedan blev varsin maffig pavlova av. Modifierade receptet och blandade ut grädden med kesella, tycker det blir mycket fräschare så! Till mig själv gjorde jag en annan variant såklart och citronkrämen var så god att jag höll på att smälla av! _MG_6426Köttfri måndag har man ju hört talas om men för mig som nästan aldrig äter kött förutom på helgen så blev det en kött-måndag istället. En supergod köttfärsrätt med pizzasmak som jag smakade hos syrran förra helgen. _MG_6435Ja så var vi där igen, en till grön sallad. Är lite duktig nuförtiden och hoppar de röda grönsakerna (innehåller en del kolhydrater). Det godaste jag vet kan vara stekta champinjoner, perfekt mogen avokado och så flingsalt och massa valnötsolja på. _MG_6460Snabbmat: avokados och ost-stekta champinjoner. _MG_6772Lånade en hel hög med Mat och Hälsa-tidningar av min svärmor och sparade en massa bra recept därifrån. Bland annat detta på djävulskt goda muffins, en variant på Devils food cake (som ni kanske kommer ihåg att vi beställde i London) _MG_6525
Recept | |
Upp
hittarecept.se