Påskpynt

Jag tog med mig lite påskpynt hit till landet för att sysselsätta mig med och för att få lite påskstämning här med. Det mesta är överflödet hemifrån men som den här lilla vimpelraden är nytillverkad för i år. Äggen är i saltdeg och sedan målade. _MG_5809 Ett gammaldags ägg från Jenny Nyström och två urblåsta ägg som jag gjort papier mache på och sedan målat. Det spräckliga mönstret får man genom att ha lite, lite färg på en tandborste och sedan dutta försiktigt._MG_5649Påskriset står så gult och grannt i stugan. Gjorde det enkelt och plockade in några kvistar och satte bara i några fjädrar och ägg jag hade över hemifrån._MG_5727 Så söta! Äggljusen står i en flock på öppna spisen och ser våriga ut. _MG_5726Påskägg i mängder kan man säga. Åtta familjemedlemmar har varsitt och så har vi ju en sisådär fem stycken gemensamma ägg också. Trots att helgen snart är slut så är alla överfyllda och det finns mer att fylla på i skåpet... Godis-manian tar en helt ny nivå. _MG_5786Gula silkespapper blir fluffiga pompoms! _MG_5723 I år blev det nya varianter på dekorerade ägg, jag hade med både låtsas-tattoos, decoupagelim och äggfärg. _MG_5817_MG_5832 Happy Easter! _MG_5728
Pyssel | |
Upp
hittarecept.se