DIY Bakformar av silkespapper

 
Idag bakade jag en massa bullar till fikat på sommartorpet som går av stapeln på nationaldagen.
Minibullar blev det, alltid bra med små exemplar när det är många sorter, bättre att folk tar två än att de slänger.
 
Jag gjorde egna formar av silkespapper, blev lite dyrt att köpa 150 formar men silkespappper kan man köpa på bokhandeln eller Ikeas pappersavdelning för mindre pengar.
 
 
Jag klippte ut kvadrater som var lagom stora först. Sedan använde jag en muffinsform från Ikea som är lite högre  att grädda i och Ikeas snapsglas som form när jag gjorde formarna. 
De passade perfekt i muffinsplåten nämligen. Formade pappret runt glaset med händerna och tryckte till ordentligt så att de fastnar.
 
 
Sedan tryckte jag ner formen i muffinsplåten med hjälp av glaset.
 
 
Tyvärr bränns pappret lite, de som är bruna på bilden nedan var vita, ljusrosa eller ljuslila från början så färgerna är inte rikigt lika fina när de är färdiggräddade men vad gör väl det!
 
 
Pyssel | |
#1 - - Erika Lauri:

Vilken smart idé, tycker det blev riktigt fint :)

Svar: ja det känns lite lyxigt, går rätt snabbt också när man har klippt till själva papperna också :)
Linda Blad

Upp
hittarecept.se