DIY: Fjäderlampa

 
Eos fjäderlampor är fantasiska, ger en exklusiv och mjuk look till rummet. Men de kostar ju lite...
Så när vi skulle inreda syrrans rum (i källaren dessutom) så vart det klart att jag gjorde en egen variant...
HÄR finns fler bilder på rummet samt före och efterbilder.
 
Och när man ska hålla nere på kostnaderna och dessutom längtar efter att få pyssla, ja då är det klart att man gör sig en egen fjäderlampa. Den ser ju inte likadan ut men desto mer unik blir den såklart.
Och man har inte samma som resten av inredningsbloggarna ;)
 
 
Jag började med att köpa ett lampskelett från Rusta.
Tog bort tyget runtom för att få maximerat ljus. 
Virade ett band runt istället för att få fästpunkter för fjädrarna.
 
 
Sedan klistrade jag fast massor av påskfjädrar på lampan med limpistol.
Det gick åt ungefär 30 paket med 5 fjädrar i varje till denna.
 
Slutsumman hamnade på 300 kronor, helt okej då den lampan vi tittat på kostade 700 kr.
 
 
Pyssel | |
#1 - - Fröken Grön:

Galet fin!

Svar: Tack! *smilgroparna åkte i taket*
Linda Blad

#2 - - louie:

Billigare och med en egen prägel, bra gjort!

Svar: Jag blir så glad när du uppskattar mina små pyssel och dessutom tar dig tid att lämna en liten kommentar! kram
Linda Blad

#3 - - Linnea:

Så cool, borde testa mig på något liknande! :D

Svar: O ja det tycker jag! Lycka till!
Linda Blad

#4 - - Johanna:

Ahh så himla fin! Det låter som ett slitigt projekt att ta på sig, cred till dig! Hade varit spännande hur det blir med lampan tänd i lite mörkare ljus! Riktigt bra jobbat ;)

Svar: det var mycket fjädrar som flög omkring och limtrådar men väldigt kul! Ja ska komma ihåg att fota det nästa gång jag är hemma hos syrran, det är i hennes rum den hänger :)
Linda Blad

#5 - - Miranda Björk fd. Östlund:

snyggt :D

Svar: vad roligt att du tycker det!
Linda Blad

#6 - - angelicasvarld.blogg.se:

Men så fint!! Va duktig du är!! Jag vill gärna se en bild med lampan tänd!!

Svar: ska försöka fota det någon dag när jag är hemma hos syrran (det är nämligen hennes rum)
Linda Blad

#7 - - Josefine:

Riktigt fin! Undrar bara hur man vet med material och värme (säkerhetsfråga) så att det inte blir överhettat eller så? Eller det kanske inte finns någon risk för det?

Svar: Led lampa är ett måste! :) för att inte riskera nåt. :)
Linda Blad

#8 - - Mia Elisa:

Det blev himla fint! :)

Svar: tacktack! kram
Linda Blad

#9 - - Mielo:

Fin, passar väldigt bra i ert vardagsrum :) Och så himla roligt att ha gjort den själv!

www.henniska.blogg.se

Svar: Det är min systers sovrum, i källaren :) Tack snälla!
Linda Blad

#10 - - sofiamilk:

Riktigt fint! Tycker det är så himla kul när man kan få ett grymt resultat till en bråkdel av priset. Bra jobbat!!

Svar: Å precis så tycker jag med, det är liksom det mest roliga att man sparar så himla mycket pengar ;) hihi kul!
Linda Blad

#11 - - Annster:

Åh, så fin :)

Svar: tackar :)
Linda Blad

#12 - - Sofia A:

Vad fint! Det där ska jag testa mig på när jag har lite tid över :)

Svar: det tycker jag! Väldigt kul att göra, det svåraste är att hitta fjädrar kanske :)
Linda Blad

#13 - - joe:

Wow så fin :)

Svar: :) Blir verkligen glad av alla uppskattande kommentarer! Tack ska du ha!
Linda Blad

#14 - - Violeta Martin:

Duktig! Det är riktigt fint!!!

Svar: tacktack! :) så glad jag blir!
Linda Blad

#15 - - Lisa:

Ett superbra tips! Vet du vart det där soffbordet är från? Superfint rum :)

Svar: Ajjemen, det är från Ikea, Vittsjö heter det och så har vi spraymålat det i guld (sprayfärg från Biltema)
Linda Blad

#16 - - Sofia:

Jättefint DIY projekt! :D

Svar: Tack snälla! kram
Linda Blad

#17 - - Sara:

Wow jag dör va läckert! Ska absolut göra en (eller två, tre, fyra..) och det kommer bli sjukt snyggt ihop med mina DIY pom-pom-bollar!
Tackar så hjärtligast för inspirationen!

Svar: hahaha hela på! ja det tror jag verkligen! Kul att du blev inspirerad och lycka till!
Linda Blad

#18 - - HannaH:

Ja det kanske man skulle göra. Är ju behov av en taklampa :)

Svar: Gör det, det är kul med något man gjort själv tycker jag. :) Lycka till! kram
Linda Blad

#19 - - Nina:

En sån lampa har jag börjat göra idag. Ska bli väldigt spännande att se resultatet. Hoppas att min blir lika fin som din :)

#20 - - Therese Hedeblom:

Riktigt fin!! :) Håller också på med en lampskärm, eller två faktiskt, fast inte en sån här. Men det tar nåt så otroligt mkt tid så får se när jag blir klar :) hehe

Svar: Kul! Din blir säkert superfin! lycka till! kram
Linda Blad

#21 - - Hanna M:

Så fiiiin!

Svar: åhhh tack! :)
Linda Blad

#22 - - Emma Grann Fotografi:

Så fint!!

Svar: tackar! kram
Linda Blad

#23 - - erikasblogg.se:

Men den blev ju superlik originalet med! Snygg som tusan! Vilka pysselidéer du ger mig nu :)

Svar: Ja iallafall lite ;) Ihhh, blir så glad när du skriver så fint!
Linda Blad

#24 - - ullie:

verkligen bra gjort o billigare. har tänkt till barnen men nu har de ju tagit bort fjädrarna får väl kolla panduro då =) satte du fast fjädrarna på det band du virade runt om ?
Ha en fin helg o du söt blogg kram

Svar: Ja det är ju perfekt i ett barnrum. Panduro har alltid, åtminstone på nätet. Ja precis, bandet är för att kunna fästa dem bättre. Trevlig helg! Kram
Linda Blad

#25 - - Matilda:

Supersnyggt.
Kolla gärna in min nya blogg! :)

Svar: Det ska jag göra! Tack för tipset!
Linda Blad

#26 - - Robex Lundgren:

fint

Svar: :)
Linda Blad

#27 - - När Annie fotograferar i Kalifornien:

Superfint!! :-D Klart bättre än originalet! Tjusigt!

Svar: Åhhh, tack snälla :)
Linda Blad

#28 - - Malin Dawidsson:

Jättesnyggt! Har länge velat ha en fjäderlampa. tack för tipset :)

Svar: vad kul! lycka till med din lampa!
Linda Blad

#29 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Vilket fint pyssel! Så himla snygg lampa.

Svar: tack vad glad jag blir!
Linda Blad

#30 - - Mohammedi's | Art, model & designer:

Snyggt!!!

Svar: tacktack!
Linda Blad

#31 - - Karolina:

Jag är väldigt sugen på att göra en sån här lampa! Får jag fråga var du hittade fjädrarna? Känns som att det kommer att gå åt väldigt många 😊

Upp
hittarecept.se