Superbra ansiktsmask av aspirin

 
Vad är detta för något knasigt?
Läste i veckan om ansiktsmask av aspirin som jag inte hört talas om innan men som verkar vara vanligt.
Den visade sig vara supereffektiv!!! Dessutom vansinnigt billig att göra, en mask kostar 5 kronor så man kan inte klaga på priset, speciellt inte om man mäter den mot effektiviteten. 
 
Var hittar man aspirin?
TÄNK PÅ att använda Aspirin och inget annat, då de innehåller andra saker. Jag beställde från Apotea och fick mitt efter två dagar. Fraktfritt. Men apoteket har också.
 
Hur fungerar den?
Masken är väldigt bra om man har acne, pormaskar eller lite dassig hy. Acetylsalicylsyran i Aspirin omvandlas till BHA-syra när den kommer i kontakt med vatten. Dessa BHA-syror är antiinflammatoriska och läkande för hudproblem samt löser upp fett i porerna och rensar ut döda hudceller. Snacka om multiprodukt!
 
Hur gör man denna masken?

Ta fyra tabletter och låt lösas upp en halv minut i tre droppar vatten. Blanda sedan med honung/yoghurt/kokosolja. Jag tog förstås kokosolja som i sig är läkande, återfuktande och utslätande.
Smeta sedan ut masken i ansiktet och låt sitta ett tag, jag hade en halvtimme första gången och sedan kan man öka på tiden lite. Skölj av masken med vatten.
 
Syns effekten?

Det är ingen mirakelmask så att ansiktet strålar och alla finnar och märken är borta när man sköljer av masken. 
Men jag gjorde på halva ansiktet först och såg skillnad på ansiktshalvorna. Där masken hade suttit var huden jämnare, porerna hade jämnat ut sig och var inte utbuktande som på andra ansiktshalvan. Det var även mer lyster i hyn där masken hade verkat! Och det är väldigt bra för att ha använts bara en gång tycker jag!
 
Beauty | |
#1 - - Anonym:

Inget att rekommendera då läkemedel inte ska spolas ut i avloppet utan tas om hand för destruktion

Upp
hittarecept.se