Lite mer ljusslingor och tyll på sovloftet

 
 
 
På sportlovet fick jag lite inspiration till att sätta upp massa mer ljusslingor och pompoms på sovloftet. Det har ju vart en del sånt där innan (bilder HÄR) men nu maxade jag lite mer. Tyvärr gör det sig inte lika bra på bild som i verkligheten men det kan väl aldrig bero på mina fotokunskaper, hmm...
 
 
Ljuskronan som är ett loppisfynd (beskrivning HÄR) fick några fler pärlhalsband, även de loppisfynd, och några vitmålade hängdekorationer. Blev liksom lite mer maffigt då och inte så klent.
 
I taket fäste jag ett draperi med stjärnor som ändå bara låg i en låda i förrådet. Köpte dem för tio år sedan på Ikea, den som spar han har. Det är inte mycket som jag fortfarande gillar som jag hade när jag var femton år ska jag säga ;)
 
 
En ljusslinga som hängde på altanräcket under jul fäste jag upp med häftstift och så hackade jag några andra småslingor med stjärnor och snöflingor på. Tog loss dem därifrån och fäste på denna slingan istället. 
 
 
På vintern står dynboxen här uppe, inte vackert men var ska man ha åbäket...
 
 
Jag är inte helt nöjd ännu, tycker att det kanske är lite kalt längs väggar osv. Men det är ju relativt lättstädat nu å andra sidan så det får vara en tankenöt som jag spar på lite...
 
 
Maxade med lite fler pompoms! som jag gör av silkespapper, vanligt "packpapper" som man kan få porslin inslaget med i butiker funkar också fint, eller servetter till mindre pompoms.
 
Mitt liv | |
#1 - - Nora Bååth:

Åh ser sagolikt ut!

Svar: är urmysigt att sova där!
Linda Blad

#2 - - julia:

Åå vad fint! Underbart hur man kan komma på sånna roliga ideér!

Svar: det är kul när man får sina snilleblixtar ;)
Linda Blad

#3 - - Robex Lundgren:

vackert

Svar: tacktack!
Linda Blad

#4 - - angelicasvarld.blogg.se:

Mysigt!!

Svar: ja det är myspys att sova där!
Linda Blad

#5 - - Elina:

åååh, drööööm!

Svar: :)
Linda Blad

#6 - - Maria:

Alltså detta måste vara det mest fantastiska sovloft jag någonsin sett! Wow! :D <3

Svar: å gud vad söt du är!
Linda Blad

#7 - - Tintin:

Alltså vilken dröm!!

Svar: hihi tack!
Linda Blad

#8 - - Emma:

Hej!
Så fint verkligen! :) Var har du köpt tyllen någonstans?

Upp
hittarecept.se