Kostillskott jag äter

 
 
Som jag har nämnt innan så äter jag en del kosttillskott sedan början av december eftersom jag har för låg ämnesomsättning. Det innebär att sköldkörteln producerar för lite hormoner som styr nästan hela kroppen. Är det brist på detta går kroppen på lågvarv och man blir trött, frusen och nedstämd m.m.
 
Jag har märkt att jag varit frusen, ökat i vikt och att kroppen på många andra sätt inte fungerat som den ska. 
Detta har pågått i flera år , efter att jag stoppat i kroppen p-piller och alla de konstiga ämnen som finns i dessa. Men sedan jag börjat äta dessa är det som att kroppen fått ett uppvaknande och börjar komma tillbaka till sin normala funktion.
 
Jag har bland annat mindre sömnbehov än innan, sover minst en timme mindre varje natt och är superpigg ändå och det är ju inte fy skam. Dessutom har min aptit börjat gå mot det normala, inte vrålhungrig hela tiden utan det är mer som normala människor vilket är väldigt skönt. Dock är det sjukt surt att jag redan gått upp så många kilon på grund av detta när jag kämpat så och gått ner så mycket för flera år sedan.
 
Än är inte alla funktioner igång, väntar ivrigt på att ägglossningen ska komma igång, har inte haft någon sedan jag var tjugo år så kroppen är nog rejält skadad och behöver tid att komma igång igen. Men den som väntar på något gott... 
 
 
Mitt liv | |
#1 - - Josefine:

hej!
Dessa jäkla p-piller...när ska de ta fram ett piller som inte får våra kroppar ur balans:(
För övrigt har jag läst din blogg ett bra tag nu men nog aldrig kommenterat innan. Jag gillar den iaf kanonmycket och liksom du är jag också lärare och tycker om att pyssla och dona;)
Ha en bra torsdag!

Svar: Hej! Jag håller helt med dig, livsfarliga saker det där!
Tusen tack för dina fina ord! kram
Linda Blad

#2 - - Malin:

Ja p-piller är inte att leka med :/ Tog 3 år för mig att få ordning på mens & ägglossning efter jag slutat då vi planerade barn. När bebis är född så vill jag absolut inte ta p-piller igen, får hitta nåt annat skydd. Jag har också problem med sköldkörteln och äter Levaxin för de, men måste nog börja med nån vitamin också då jag fortfarande är rätt trött, kanske beror på graviditeten också iof ;)

Jag är ny på din blogg sen en vecka tillbaka typ och har lusläst den från början till slut, helt klart en ny favorit! :)
Jag undrar hur gammal du är och om ni planerar barn nu? Om de inte är för privat :) kram

Svar: Hej! Tack snälla att du delar med dig, det är sjukt vad som rekommenderas för preventivmedel utan att man får höra så mkt om biverkningarna. Vad roligt att du hittat hit och välkommen!
Vi planerar barn inom en ganska snar framtid förhoppningsvis men jag har inte haft mens på fem år så bäst att vara förutseende och börja få igång den :) Jag är 25 år och min man är 26 år. kram
Linda Blad

#3 - - Johanna:

Hej Linda:) sà himla kul att följa din blogg fràn schweiz;)
Kan rekomendera att gà pà akupunktur. Det hjälpte mig väldigt mycket när hela min kropp var ur balans. Det bästa beslutet jag har tagit är att sluta upp med piller, använder Pearly (en P-dator som funkar som natural cycles) som preventivmedel och det funkar toppen. Man kan även använda sig av det när man vill bli med barn.
Ha en trevlig dag och en trevlig helg!

Svar: Hej! Vad kul att höra! Är det den Johanna jag tror att det är?
Jag har hört talas om akupunktur och att det kan få kroppen i balans innan så jag kanske skulle testa det! Tack för tipset! Ja jag har redan införskaffat en p-dator som jag ska använda när kroppen kommer igång. Är ju avskräckt på riktigt från hormoner och sånt nu ;)

Ha det bra! kram
Linda Blad

#4 - - Johanna:

Haha ja det är den Johanna du tror att det är:) Kikar in pà din blogg varje dag, den är sàààà fin ju!
Hoppas hormonproblemet löser sig! Vi hörs
Kramar Johanna

Svar: Haha å vad kul!!! Ja det hoppas jag med 😊 kram!
Linda Blad

#5 - - Julia:

Hej! Hur länge har du använt krämen? Har själv varit sugen på att börja testa den då min kropp förändrats helt sedan jag slutade med p-piller för ett par år sedan. Har du märkt några biverkningar?
Måste även säga att det är en väldigt innehållsrik och fin blogg du har! Kram

Svar: Jag använde en halv månad men nu har jag slutat. Har dock tagit andra tester som troligen kommer visa att jag ska fortsätta med den men i mer specifika doser. Jag märkte bara positiva effekter av den så med min erfarenhet skulle jag varmt rekommendera den! Tack snälla för så fina ord! kram
Linda Blad

Upp
hittarecept.se