Påskpyntat i mitt lilla hus

 
I år kan jag inte direkt skryta med att jag har det mest påskpyntade hemmet, det är lite lagom som gäller eftersom vi ändå inte ska fira påsken hemma.
Så mer än halva påsklådan är full, bara favoriterna fick komma fram ur lådan i år.
 
 
Äggljusen är så himla söta tycker jag. Färgerna!
Måste anteckna att jag ska köpa på mig nya till nästa år om jag springer på några...
 
 
Äggen i korgen har jag gjort av knäckta ägg och färgat med äggfärg från Ica
(jag o r k a r inte blåsa ur ägg, nej snabbt ska det gå!).
För att dölja skarven lite limmade jag fast ett band med limpistolen och knöt runt.
 
 
Något så enkelt och vardagligt som gröna växter eller vårlökar gör det också vackert och påskigt!
 
 
Det traditionella riset blev i år äppelkvistar som kommer så ut så fint snart!
Fjädrar och några små söta risägg från föregående år fick pryda grenarna.
Det är nog första året som jag inte köpt en enda påskpryl och lika bra är väl det ;)
 
 
Ett ägg som målats om, tror minsann jag ska knyta en stor rosa rosett och fästa ovanpå!
 
 
 
Hemma hos mig | |
#1 - - My:

Asså ditt hus är så himla fint!
Har du gjort allt själv?
Helt förtrollande!
Kram :)

Svar: tusentusen tack! Vi har renoverat hela själva förutom taklyftet som snickare gjorde. Inomhus har jag gjort det mesta piffet själv, men inte köksskåp och soffor och sånt förstås :) kram och tack för att du är så gullig!
Linda Blad

Upp
hittarecept.se