Söndagsbrunch

 
I lördags kväll var jag den som först tackade för mig och knoppade av strax efter elva.
Sedan var jag först upp på söndagen och städade upp och diskade innan jag satte igång pannorna för att skapa en god söndagsbrunch. Då kanske man blir förlåten för att man somnar så tidigt... 
 
... och perfekt att göra åt med de sista resterna i kylskåpet som lite överbliven tacofärs, en klick majonnäs och tre ägghalvor från dagen innan.
 
 
Värmde minipizzorna som var över från påskbuffén och kokade en kanna svart kaffe förstås.
 
 
Smoothies med banan och vanilj samt en matig frittata med färs, tomater och bladspenat.
 
 
 
Några brödskivor som började verka misstänkt torra fick bli varma mackor, själv minns jag dem med kanel på från den enda gång under barndomen som jag åt det men det var visst ovanligt. Vanligtvis är det bara socker och smör.
 
 
Recept | |
Upp
hittarecept.se