Ordentligt fixat i trädgården!

 
Det har verkligen varit helt underbart att arbeta och göra fint i trädgården denna helgen!
 
 
I fredags åkte vi med Vira Pärlan och släpet till stan och lastade båda två fulla med växter, lecakulor och underbara sommarblommor. Bland annat detta japanska prydnadskörsbär som jag fått presentkort till förra sommaren när jag fyllde år. Efterlängtat!
 
 
Så vi har grävt rabatter, planterat och sått blomfröer hela helgen!
 
 
Mina fina rosa vattenslang har använts flitigt!
 
 
 
Kryddorna som jag haft inne fram tills nu har fått flytta ut i köksträdgården. 
Har även fyllt på med jord och näring i lådorna.
De har ju ändå stått i två år med samma jord så lite ny fräschör skadade inte!
 
 
 
Det är baksidan som vi har satsat på att göra iordning nu först, den är inte helt klar men det kostar med växter.
Så på sikt vill jag ha fler klätterväxter, några fler hortensior och kanske någon mer rabatt men det får vi ta pö om pö när vi hinner och har pengar. Sedan vill jag gärna känna in vad jag vill ha, är sugen på att dela av trädgården i rum som jag sagt tidigare men vet inte riktigt hur ännu...
 
 
Köpte förstås min favoritblomma raunkel och planterade i zinkbaljan.
Pensé är en tacksam blomma som håller hela våren och sommaren...
 
 
En påse till en liten nykläckt med familj ordnades också, vågade inte ge mig själv till känna på besök av rädsla för att smitta :(
 
 
Mer paket har slagits in!
 
 
Och efter en dag i solen med stenlyftning och grävning mår man sådär gött efter en dusch och kroppen är helt mör! Skön känsla! En stor grillmiddag med grillfavoriterna sparris, champinjoner och vitlökssmör är inte fel.
 
I Trädgården | |
Upp
hittarecept.se