Senaste från kameran

 
I helgen odlade jag lite frön utomhus men innanför fönstrena står fortfarande mycket och väntar på att växa till sig lite. Persiljan växer och gror!
 
 
Morgonljus i fredags morses innan jag gick till jobbet, så lätt det är att gå upp nu när det inte är kolsvart på morgonen. Klyschigt men sant!
 
 
Min födelsedagspresent (i förskott) från älskling använder jag i tid och otid. Älskar att den står direkt på köksön och är lättillgänglig, lätt att diska och att man kan låta den gå medan man själv gör något annat.
Här bakas det färska frallor till mannen.
 
 
Mycket räkor har det blivit i helgen. I lördags lunch satt vi ute på altanen och njöt av ordentliga räksmörgåsar med mycket citron och hemgjord majonnäs. Är det någon mer än min man som inte kan med den hemgjorda och vill ha färdigköpt istället? Själv förstår jag mig inte alls på det, tycker den köpta smakar tillsatser och konstgjort medan jag kan äta den hemgjorda med sked.
 
 
En rolig överraskning mötte mig i Vi i villa där jag var med på ett litet hörn. Sånt är superkul att se!
 
 
Ranunkler, min favoritblomma köper jag hem varje vår och njuter av!
 
 
En god fredagsfika som kanske inte SER så läskande ut men det var den.
Mixade ihop 1 avokado med saften från 1/2 citron och 1 msk kokos. Gott och perfekt mellis!
 
 
Den lilla marmorbrickan som jag gjort av dekorplast fick agera udnerlägg till diskmedlet och tvålen istället för den lilla minibrickan som jag haft innan. 
 
Hemma hos mig | |
Upp
hittarecept.se