Årsresumé 2012 Del 2

Juli Mitt sommarprojekt är att måla allt på huset som inte är träpanel och när jag väl kommer igång går det snabbt. Vitt och fint blev det! Sedan är det semester fyra veckor! Vi åker till Danmark en tur och det var nog bästa veckan på hela året! Jag firar min 23:e födelsedag i Smögen, Kungshamn och på Malmön med god mat, sommar och sol! Och nyfyndad second-hand-klänning. Sedan är vi ute och seglar med mamma o pappa och på Koster cyklar vi och pappa bjuder på cafépaus. Augusti Denna månaden var fixandets månad. Altanen färdigställdes, soffhörna och matplats kom på plats och i övrigt släpade jag in en gammal dörr hemma, fick ett stort skåp, plockade in halva trädgården, sydde kuddfodral på löpande band och byggde blomlådor bland annat. Kräftskivorna avlöser och det röda guldet försvinner gärna ner i min mage. Jag blir närapå snaggad enligt min egen uppfattning och dagen efter står jag på höstmarknad och rycker nervöst i mitt hår. Men o vad nöjd jag blev sen! Vi har en rejäl inflyttningsfest och får städa. Det fikades i nya soffhörnan! Sommarfesterna duggade tätt, var det inte 18-årskalas eller middag så var det gardenparty i grönskan. September Jag tar på stickade tröjan, tänder mina egen-gjutna ljus och pysslar och bjuder hem vänner för fika, pizzakväll eller skördefest Tjejkusinerna ordnar en babyshower med pyamasparty som blir otroligt lyckad till slut! En höstweekend på sommartorpet med tjej-kusin-ligan är en riktig höjdpunkt på hösten! Oktober Jag står gärna i mitt härliga kök och pysslar och bakar mest varje kväll, snor granris i skogen, agerar modell på en plåtning och åker på loppis och köper hela bilen full med stolar som jag tar hem och målar. Medan jag gör det fixar min elektriker utebelysning på hela huset, finfint blir det! Tvättstugan skriker efter lite omsorg och vi tar fram verktygen och sätter tänderna i den! Det bjuds på afternoon tea en vanlig vardagskväll! Vi spelade sällskaps-spel som man ska på hösten Jag fixade och piffade i trädgården och förstod att jag var gravid... Vi fortsatte med familjemiddag på söndagarna som vanligt. November Denna månade präglas av förberedelser inför julen: jag putsar och gnor överallt, julbakar och pyntar där jag kommer åt. Den första snön faller tjockt utanför huset och det är dags att plocka fram tjocka vinterjackorna Badade tunna flera gånger, en gång med syskonen! Jag klädde ut mit till Black Swan och gick på maskerad! Vi åt en fantastisk brunch på Fars Dag! Familjen Hallman blir ensamma ägare om vårt lilla sommartorp som delats innan. Nu är vi taggade till tänderna för att rusta upp därute under nästa år! December Ja, vad kan jag säga? Jag är i mitt esse på riktigt och julpyntar, bakar julgodis, pysslar och hänger upp stjärnor Otaliga julbord blev det fast jag kallt räknat med bara två. Här i Lysekil med mamma, systrarna och desamma från en annan familj Jag stod på julmarknad och frös och hade det kul :) Så kom då julafton som blev en tiopoängare som vanligt, inte minst för att vi firade hemma hos oss med allt enligt traditionerna; julbord, julklappar, julgodis och Kalle Anka. Under mellandagarna som var otroligt sköna fick jag inredningsryck och målade, möblerade och rensade undan en massa krafs i flera dagar! Projektet är inte helt klart men flera bilder kommer. Avslutade året med att få hålla mitt lilla kusinbarn Jonah för första gången!!! Ingen dålig avslutning på året! TACK för ett fantastiskt år och jag hoppas att 2013 blir minst lika bra! Men det har bra förutsättningar och jag har höga förväntningar! Huset: Nu är det beboeligt och det märks på vårt tempo, tvättstugan som påbörjades i höstas är inte klar och vi tar det verkligen lugnt. Nu ska tvättstugan göras klart, sedan är det alla de där småsakerna som ska fixas och i vår är det dags att börja med en liten redskapsbod. Mig själv: Jag försöker att inte stressa upp mig över saker som ska göras vilket jag gärna gör. Andas en gång extra är mitt mantra. Mår bra fysiskt, håller utan problem vikten men skulle allt behöva lite fysisk aktivitet. Kärlek/Relationer: Jag behöver som sagt stressa ner för det gynnar allt, mannen uppskattar en nedvarvad fru som kan titta på en film någon gång utan att sitta och göra tre andra saker samtidigt och jag FÖRSÖKER! Men det är svårt... Hoppas att veckoträffarna med tjejerna fortsätter och de lika regelbundna familjemiddagarna, blir ju att man träffas mycket oftare då, vill träffas oftare ändå och får bättre relationer! Arbete: Jag trivs som handen i handsken på jobbet och ser fram emot allt som ska hända! Mitt första nyårslöfte någonsin: TAGGA NER!!!  

JAG ÖNSKAR ER ETT GOTT NYTT ÅR!!!

Mitt liv | |
Upp
hittarecept.se