Årsresumé 2013 del 2

Juni Semestern för man, bror, svåger m.fl. firades in med en riktigt smaskig tårta, utan socker såklart! _MG_0096 Jag firade min födelsedag en riktig sommardag!_MG_0135 Esther och jag slog ihop våra födelsedagar och firade med förfest hemma och sedan en helkväll i stan._MG_0156Jag kom på hur gott pina colada är! _MG_0166Några härliga dagar ute på kusten i Kungshamn och Smögen med sol, bad och gott sällskap! _MG_0228Sommarefterrätten nummer 1: pavlova! _MG_0172Jag trädde bär på strå! _MG_0311Semester och pannkakstårta! _MG_0321 En vecka på sommartorpet målade jag om hallen som från början var grön och galet sliten._MG_0329 Tillsammans med Andreas byggde jag en sänggavel också och så pysslade jag lite konst som fick stå på hyllan.Några kuddar fick det också bli._MG_0401 Många härliga sommarkvällar!_MG_0407 Min födelsedag firade jag hemma på dagen med dessa godingar._MG_0423 Och såklart med ett rejält tårtkalas om var garanterat socker och glutenfritt!_MG_0426 AugustiDagen efter min födelsedag åkte vi till La Reunion, den lilla, lilla ön bredvid Mauritius som våra London-vänner bor på. Tja, det kanske inte var dagen efter för då var vi i ett sommar-Paris och mellanlandade. Men efter tretton timmars flygning så kom vi dit! IMG_0528 Vattnet var precis som man ser på bild, turkost, genomskinligt med vit sant! Magiskt!_MG_0757 Det fanns massor att se och upptäcka överallt!_MG_0899 Magiska vykort!IMG_1123 Upp på bergen, ner i dalarna, längs kusten och in i landet. Vi var med all säkerhet överallt på ön och fick ut minsta lilla droppe!_MG_0620 Fantastiska vattenfall kan man ju inte stå bakom staket och se på heller._MG_1182 Å vi badade också, ja de flesta tyckte väl att vi var lite festliga som höll på sådär men man får ju passa på._MG_1039 Lyckligt hemkommen Linda som tyckte det var lika skönt att komma hem som hon var lycklig över en fantastisk resa och upplevelse! _MG_2028I födelsedagspresent fick jag en Iphone av min snälla man och att skaffa fina skal och göra laddaren personlig var ju nästan det viktigaste ;)_MG_1423Vitt och guld=sjukt fräscht _MG_1498 Jag köpte mig ett armeringsnät som jag sprayade svart och satte ovanpå mitt svarta skåp, en av de bättre inredningsidéerna jag genomfört!_MG_1512 Så började skolan igen och dags att träffa alla goa ungarna och nya klassen!_MG_1911Första arbetsdagarna var dock studiedagar och jag bakade kakor och tog med. _MG_1539Syrran fyllde år och bjöd familjen på middag! _MG_2113Så var det dags för årets kräftskiva som gick av stapeln hemma hos oss med sailor-tema._MG_1676Sköna Sjömän! _MG_1824 Jag omvandlade personalrummet på jobbet till en svartvit historia._MG_1947Underbart med sommar!_MG_2213En daglig syn: väskan full med blommor för att piffa upp klassrum och personalrum. _MG_2011Cupcakes-förfest och sedan middag och utgång med kompisarna för att fira syrran en gång till _MG_2321 September Jag får fler och fler följare på Instagram och den här dagen exploderar det med flera hundra efter en länkning från fina Lisa_MG_1563 Jag får en tårtbeställning på en födelsedagstårta._MG_2332Håret börjar bli lite vildvuxet och dags för årliga frisörbesöket... _MG_2353Jag börjar rita i datorn, superkul(!), och printar för att göra egna tavlor. _MG_2432 Jag matchar mitt hus!_MG_2474 Hösten börjar smyga sig på och rustik höstmat som pulled pork överraskar med att vara både smidigt och gott!_MG_2623 Jag stämplar servetter och bestickfickor en lördagsmorgon_MG_2631 Larvar runt såhär nästan varje helgmorgon!_MG_2718Jag gör ett kakfat som jag fyller med kanelbullar!MG_2996-682x1024Klär mig i brandkläder och släcker eld under brandövning för att sedan fira födelsedag på Harrys med familjevänner. _MG_2760Säljer mitt gamla soffbord till en bloggläsare som kommer hit på trevlig fika och liten husesyn och sedan bygger jag ett nytt._MG_2690Än är det sommar och det passar att klä sig i pasteller._MG_2804 Kaminen kommer på plats en helg och förhöjer mysfaktorn rätt många snäpp här hemma!_MG_2950En söndag bjuder jag på höstmiddag i trädgården!_MG_3377 Är det höst så är det! Äppeldessert med hemmakokad vaniljsås._MG_3395 Tjillevipp så dök det upp en bod i trädgården som numera är en mycket uppskattad bastu i ena halvan och en nödvändig redskapsbod i andra halvan.IMG_2806 Till skillnad från förra året så dignade päronträdet i år men det blev väldigt lagom ändå. Jag använde så mycket jag orkade, tog med till jobbet och till mammas jobb och gav bort till alla som ville. Resten ställde jag i en korg vid gångvägen för den som ville ha och vips gick det åt!_MG_3709 Jag höstfixade i trädgården och öste på med röda äpplen, ljus och lite granris._MG_3735 Det gulnade ute och började kännas mer och mer som höst._MG_3756 Lotta med bloggen Fyra Årstider var hemma en eftermiddag och gjorde två reportage hos mig, superkul och en fantastiskt trevlig, öppen och inspirerande person!_MG_3743 Vi byggde en spalje och grävde och flyttade rosor några helger!_MG_3747Oktober Jag placerar mig gärna framför brasan kulna höstkvällar när man kommer hem. _MG_3583 Under denna månaden bakar jag och äter för mycket av det goda. Det är mycket på jobbet och vissa saker känns jobbiga och jag tröstar mig med att baka som jag tycker är roligt men därmed äter jag mycket mer och går under hösten upp fem kilo som min garderob inte trivs med (och det gör inte jag heller när hälften av kläderna inte passar). Efter nyår har jag tänkt att seriöst försöka tappa dem igen!_MG_3816Jag blir sugen på att sätta en surdeg och gör slag i saken. Tre månader senare har jag kvar den och gör limpor som blir riktigt goda och smarriga! Inget dumt beslut alls!_MG_4042 Jag gör pumpamarmelad på en stor gul pumpa som går åt fortare än fortast, suuupergott!_MG_4117Glöggen och pepparkakorna har premiär! _MG_4196 Det börjar julpysslas på allvar._MG_4225Jag firar mammas födelsedag. IMG_4159 En mysig tjejhelg, många timmar på jobbet och mycket pysslande denna månaden och även nästa kan man kort och enkelt sammanfatta. _MG_3602Jag och syrran fixar en midnattsmaskerad som blir lyckad!_MG_3975November Vi åker till Bryssel och upplever en fantastiskt stad med kullerstensgator, chokladbutiker, öl-paradis och belgiska våfflor._MG_4386 Det blir ett välkommet avbrott i vardagen och skönt att vara tillsammans och komma iväg litegrann! Inte mist är det lyxigt att bo på hotell för mig som inte brukar göra det varje vecka. _MG_4441 Såhär såg mitt kök ut i november!_MG_4467 Första skinkan griljerades och försvann snabbt!_MG_4492 Tror ni inte jag blev överlycklig när jag hittade ett bra recept på ett alternativ till risgrynsgröt! _MG_4649 _MG_4775 Ljuvliga marängpinnar!_MG_4875 Jag ställde till med stort glöggfika i samband med första advent och hade haft jättekul när jag förberedde alla små festliga kakor och dekorationer._MG_4950 I slutet av månaden firade vi farmor som fyllde 70 år och jag var hårfager dagen till ära. _MG_5063 En stol som jag klädde med mossa, lummer och anant naturmaterial på beställning. IMG_4721December Hyacinter är min favoritblomma med ranunkler, nejlikor och anemoner. Och doften alltså, jag köper hem hela tiden i december och frossar! _MG_5249 Finns det någon månad man fikar så mycket som i december? Tror knappast det, men det är vansinnigt trevligt! _MG_5307 Lussekatter, pepparkakor och julgodis har det bakats hela månaden!_MG_4767 Ute har det blivit vintrigare trots avsaknaden av snön. Mycket granris och lite rostiga röda äpplen är jättelikt! _MG_5360 Knippen av ris på spalten och så lite utegranar, lyktor och stjärnor gör susen! _MG_5383 I trappan står en liten gran som jag gjort av tallpinnar._MG_5389 Efter en snilleblixt så möblerade jag om fåtöljerna och fick genast en bättre och mer öppen placering. _MG_5396 Varm choklad var månadens populäraste dryck!_MG_5466 Julklappar tillverkades och slogs in! _MG_5471 Jag som började planera julen redan i augusti NJÖT fullt ut hela månaden av allt mys, tända ljus, god mat och allt stök!_MG_5537 Ingen snö men däremot stormar som avlöste varandra, tre stycken tror jag det var under december månad och man fick ut och jaga saker i trädgården som flög iväg. _MG_5706 Jag gick på julbord, pysselkvällar, gjorde julgodis med en kollega, hade skönhetskvällar, träffade vänner och sålde dessutom av halva hemmet på facebook. Riktigt mycket när jag tänker på det. _MG_5927Själv hade jag en lugn, skön och fridfull jul med resten av familjen Blad och är mycket nöjd med hela julledigheten! _MG_5808 Tack för ett fantastiskt år och nu hoppas jag att 2014 kommer bli ett alldeles speciellt år med många nya saker, lärorikt, att jag hittar rätt vad gäller jobb, huset och är det något jag vill satsa extra på så är det alla fina relationer med vänner!
Mitt liv | |
Upp
hittarecept.se