Utvärdering Balsammetoden

Lovade ju att uppdatera er hur det gick med balsammetoden som jag påbörjade i mitten av mars. Såhär efter en och en halv månad så ser jag verkligen resultat och mitt hår verkar vara okej med metoden. Många upplever ju att håret blir fett och hängigt och ofta tar det några månader innan håret vänjer sig. Dock tycker jag att mitt hår har vant sig rätt bra, jag tvättar en gång i veckan precis som innan och håret har blivit mindre frissigt och flygigt. Såhär såg det ju ut efter sista shampo-tvätten: _MG_0864Såhär ser det ut utan kokosolja i topparna: _MG_6919Efter att jag läst att kallpresad kokosolja funkar fint i hårtopparna för att minska frissighet och stärka dem (är dock bra till allt; steker man i den får man i sig bra fetter, smörja in kroppen blir den len som en babyrumpa) så ser håret ut såhär. När den har gått in i håret så ser det dock inte lika stripigt ut._MG_6927 _MG_6097
Hår och frisyrer | |
Upp
hittarecept.se