HalvÅtta Hos Mig: Dukning

_MG_8384
 
Förra året vid den här tiden på året hade vi en massa härliga halv åtta hos mig-middagar. 
Ett helt gäng par och så var vi tre singlar (A var i Norge). Jag valde till slut temat Vårig Pastellkaramell efter att ha velat mellan Raw food, amerikanskt, Bohuslänskt och lite annat. Blir verkligen sugen på pasteller på våren!
 
_MG_8390

På bordet la jag ett rulle presentpapper och målade med vattenfärg på. En färg vid varje plats och jag håller mig till grön, blå, rosa och lila. Tanken är att kvisten ska vara grön och nyutslagen men när jag tog bilden för några dagar sedan hade de ännu inte gjort det. Men nu står de i vatten så de blir lagom till imorgon.
 
_MG_8389

På bordet står det olika saker i mitten, när man inte har någon mat på bordet får man plats med mycket dekoration istället!
 
_MG_8391
 
Varje plats har fått en hjärtklubba som jag stansat ut av marshmallows, det var ju alla hjärtans dag den veckan.
 
_MG_8480

Menyn skriven med rätternas namn och vilka vinsorter som erbjuds.
 
_MG_8392
 
Placeringskorten är en fjäril istucken i gaffeln, enkelt och passar temat.
 
_MG_8418
 
Smörgåskrasse finns som dekoration i två rätter och gästerna kan även plocka egen om de vill ha mer.
 
_MG_8394
 
Ett par höga ljus står på bordet, annars har jag satsat på låga saker så att gästerna ska se varandra. 
 
_MG_8395
 
På några av stolarna sitter fjärilar som är gjorda av ståltråd och tyg.
 
_MG_8396
 
Efter att bilden togs kom det till flera glas, det blir ju ett för varje rätt så snacka om att det blir disk sen , men vad gör man inte för konsten ;) Det blir mycket av både glas, bestick och tallrikar. Den undre tallriken är en under-tallrik som det kallas och som alltid står kvar mellan rätterna (som ett underlag). 
 
_MG_8400 _MG_8600
 
Gamla glasflaskor till att ha sprinklat vatten i!
 
_MG_8602
 
Ovanför bordet hänger ett gäng pompoms.
 
_MG_8407
 
Blommorna är avklippta från krukväxter jag har hemma.
 
_MG_8411
 
Turkosa sugrör!
 
 
_MG_8412

Färgglada minimarshmallows ligger utströdda på bordet. Gillar ätbara dekoration som inte bara fungerar som fröjd för ögat. 
 
_MG_8414
Det blev en trevlig och lyckad middag!
 
_MG_8408
 
Pyssel, Tips | |
#1 - - Lotta:

Vilken härlig blogg du driver! Googlade runt på tips på att göra egen tvättkorg och kom in på din sida! Vad glad jag blir av din blogg massa härliga tips!

Svar: vad roligt att höra! välkommen, hoppas du får roliga idéer och tips att göra när du hänger hhär inne :)
lindas

#2 - - GoForFit:

Så fint! :))

Svar: tacktack!
Linda Blad

Upp
hittarecept.se