DIY: betonghus

 
 För ett par veckor sedan fick jag äntligen inhandlat finbetong så att jag kunde prova att gjuta små betonghus.
 
 
Jag tog fram mina husformar som jag gjort av pappkartonger och tejp. Massor av tejp.
Fyllde med betong som blandats lagom tjock. Ju tunnare den är desto längre tid tar den att torka.
 
Viktigt att skaka formarna litegrann så att luftbubblorna försvinner. 
Sedan får de torka, mina tog ca 12h.
 
 
Lossa sedan på formarna och om husen är torra kan man slipa på dem så att de får fina kanter och slätare yta.
 
 
 
Pyssel | |
#1 - - angelicasvarld.blogg.se:

VACKERT!!

Duktig du är!

Hoppas du får en FAB fredag!

Svar: Tusen tack!!! Hoppas detsamma till dig. kram
Linda Blad

#2 - - tommy:

fint

Svar: tack!
Linda Blad

#3 - - Amanda Niclasson:

Supersnyggt!

Svar: tacktack, väldigt kul att göra också, gick fortare än jag trodde!
Linda Blad

#4 - - Viktoria Ulin:

Så söta! Vill testa lite betonggjutning någon gång framöver så jag lånar dina bilder som inspiration om det är okej? :)

Svar: Men självklart får du det, det är ju bara roligt om vi kan inspirera varandra!
Linda Blad

#5 - - Annster:

Så fina <3

Svar: Tack söta! De var riktigt kul att prova på!
Linda Blad

#6 - - Robex Lundgren:

vackert

Svar: tack!
Linda Blad

#7 - - Ida:

Jättefina!

Svar: tackar!
Linda Blad

#8 - - SALLY:

ååh va häftigt, riktigt snyggt!

Svar: :) Det var väldigt kul att göra!
Linda Blad

#9 - - Viktoria Ulin:

Tack, vad du är snäll!

#10 - - Mizca:

Åh så vackra. Tack för tipset.

Svar: lycka till!
Linda Blad

#11 - - myawesomedays.blogg.se:

Snyggt. :D

Svar: :)
Linda Blad

#12 - - Sofie Westberg | sofiewestbergs.se:

Det blev ju hur snyggt som helst! (:

Svar: tusen tack! :)
Linda Blad

#13 - - Biggeros:

Fräckt!!!

#14 - - Catrine:

oj vilka fina :)

Svar:
Linda Blad

#15 - - saga:

ser riktigt snyggt ut! :)

Svar:
Linda Blad

#16 - - Johana Duggin:

snyggt!

Svar:
Linda Blad

#17 - - Sara Boström:

åå vilka fina! :3

Svar:
Linda Blad

#18 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Smart! Riktigt läckra :-)

Svar: Tacktack!
Linda Blad

#19 - - Maria:

Jättefina! Vad påhittigt!

Svar: :)
Linda Blad

#20 - - milina.blogg.se:

snyggt! hade varit fina som ljuslyktor också, fast lite mycket jobb att fixa en dörr och fönster kanske ;)

Svar: det går ju att fixa men lite mer pill förstås :)
Linda Blad

#21 - - Nikolinas:

Snyggt!

Svar: tack du! :)
Linda Blad

#22 - - Julia:

Å va söta :)

Svar:
Linda Blad

#23 - - G I N A ~:

intressant! :)

Svar: ja prova gärna .)
Linda Blad

#24 - - Josephine:

Vad coolt, riktigt fint blev de också :)

Svar: tack vad gullig du är!
Linda Blad

#25 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

as snyggt

Svar: :)
Linda Blad

#26 - - Jenny:

Fina dom blev!

Svar: tackelitack!
Linda Blad

#27 - - JUNITJEJ:

Kanonfina!

Svar: hihi vad gulligt av dig!
Linda Blad

#28 - - kerstin ehrenholm:

tack för roligt tipps

Svar: vassegod :)
Linda Blad

#29 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Jättefina! Finns massor med roligt att göra med betong, brukar vara mitt sommarpyssel... :)

Svar: vad roligt, spännande att se!
Linda Blad

#30 - - Maja:

Riktigt häftigt!

Svar: vad glad jag blir! tack!
Linda Blad

#31 - - Sofia:

Åå så snyggt!

Svar: :)
Linda Blad

#32 - - Emelie - Design by Em L:son:

Åh vad fina! Otroligt bra jobbat! Jag älskar betong.

Svar: aaa, jag med, väldigt fint med lite rå betong!
Linda Blad

#33 - - Sofia:

Åh vilka fina små betonghus!

Svar: tacktack!
Linda Blad

#34 - - c:

ohh the vase & betong hus = sicccc! :)

#35 - - Emelie:

Wow så fina! Var det inte svårt att göra formarna?

Svar: jag använde mjölkpaket som jag tejpade ordentligt. gick faktiskt väldigt bra att göra!
Linda Blad

#36 - - Malin:

Jätte fina 😃

Svar: tackar!
Linda Blad

#37 - - Emma:

Hur fina som helst. :)
Vad använde du för betong? Skulle gärna vilja prova. :)

Svar: finbetong från bygghandeln. Lycka till och tack!
Linda Blad

Upp
hittarecept.se