DIY: Vårkrans med fågelholk och vimpel

 
Nya dekorationer till staketet mot gångvägen är på G och nu blir det något vårigt och pastelligt istället för granruskor med snöflingor och julkulor.  
 
 
Det blev björkriskransar med en fågelholk och lite annat krimskrams. 
 
 
Själva kransstommen gjorde jag av kemtvättsgalgar som jag börjde ut så att de såg ut såhär.
Kroken lät jag vara kvar så att de skullee kunna hänga i den.
Till fågelholken behövs ett plaströr som jag borrade ett stort hål i.
 
 
 Det behövs också plast, jag använde spillbitar av overheadplast som jag klippte rundlar av och limmade ihop till små tak.
 
 
Sedan spraymålade jag plaströret och taket i olika färger. Därefter limmade jag ihop båda delarna med tec7.
 
Fågeln gjorde jag av två flirtkulor, den lilla ovanpå den stora.
Drog ett tylltyg över och fäste ihop som stjärt med en ståltrådsbit som friserades sedan.
Fågeln fick också en näbb i papper och ögon.
 
 
En fjäril fästes på kransen och även en vimpelslinga.
Slingan gjorde jag med en tunn ståltrådsbit som jag fäste dubbla bitar av washitejp.
Dessa klipptes sedan till vimplar.
 
 
Pyssel | |
#1 - - Anonym:

Åh så fin!! 😊

Upp
hittarecept.se