Julstrumpor

 
I år var det dags för nya julstrumpor till familjen som är likadana så jag plockade fram symaskinen då jag inte hittade några att köpa som matchade min inre bild av en julstrumpa. Jag köpte en meter sammetstyg och klippe ut efter en mall som jag ritat på en stor tidning. Inuti la jag ett lager av en grå fleecefilt som blivit för noppig för att användas som filt, det blev bra för att få lite mer styrsel i strumpan när det kommer i paket och andra saker där sedan. Sydde bara ihop strumpan åt fel håll och vände. Sedan klippte jag remsor av en fejkpäls som jag haft liggandes på matstolarna tidigare. Sydde fast dem med symaskinen och fäste även ett sammetsband att hänga upp dem med. Tycker de blev superbra och så roligt att sy egna då man kan få dem exakt som man tänker sig. Var till och med förutseende och sydde en extra ifall det blir en till unge någon gång i framtiden. Pluspoäng till mig.
 
Mitt liv | |
Upp
hittarecept.se