Sy barnförkläde av örngott

 

Kavlar frenetiskt...

ÄLSKAR åldern Elle är i nu. SÅ gullig storlek och så himla kul att kunna göra saker tillsammans. ALLT blir roligare med henne; handla, gå promenad, plocka ur diskmaskinen. Livets lyckopiller.

Stunder när jag kan bli helt lycklig i hela själen är när hon säger baka, klättrar upp på pallen och glatt hjälper till att hälla ner måttet med mjöl eller havregryn i bunken. Sedan är hon glatt med ett bra tag  tills allt är ihopblandat.

Eller när hon klättrar upp i knät och gärna är med och limmar små plastögon på halloweenspökena. Pyssla och baka tillsammans är det roligaste jag vet!

Därför behövdes verkligen införskaffas ett förkläde promt och jag gjorde det enkelt för mig och sydde av ett örngott.

Som ni ser på bilden nedan så använde jag formen som den var och klippte bara bort två hörn. Sedan vändsydde jag det räta mot räta och vrängde.

Därefter sydde jag smala band av överblivet tyg och sydde fast runt nacken och att knyta runt midjan. Det räckte även till en liten ficka på framsidan. Supersnabbt och väldigt enkelt sätt att sy ett förkläde. Sedan kan man såklart piffa till med band, fler fickor, spetsar eller vad man vill!

Mitt liv | |
Upp
hittarecept.se