Ögonfransförlängning

Igår var jag ju som sagt och gjorde en ögonfransförlängning, det var en julklapp från min man (världens bästa sådan!) som jag har sparat för att kunna ha till bröllopet. Skulle dock gärna ha det permanent men det är ganska dyrt (1200 kronor per gång) så det fick bli till ett väl valt tillfälle. Jag gjorde det på Dermakliniken i Göteborg vilket jag kan rekommendera, trevlig personal och fräscha lokaler. Det tog knappt 2 timmar och jag bara låg i stolen medan hon klistrade på frans efter frans. Kan erkänna att jag somnade till flera gånger... Metoden heter "en och en" och innebär att man klistrar fast en syntetfrans på varje riktig frans. Man kan välja tjocklek och längd själv och jag valde fransar som syns men ändå inte är för långa. Det ska ju ändå se naturligt ut! Nu slipper man använda mascara varje dag, slipper böja dem och jag som har så korta och raka fransar annars har äntligen fått sådana fransar som jag vill ha! De lossar en efter en när den naturliga fransen byter ut sig, de sa att efter 3-4 veckor så brukar hälften ha lossnat. Summan av kardemumman: Galet nöjd!!!
Beauty | |
Upp
hittarecept.se