DIY: Kuddar med skinndetaljer

 
I inflyttningspresent till min bror jav jag bort en stor korg med inredningsgrejer som jag trodde att han behövde. Bland annat ett gäng kuddar till hans nya soffa. Dessa sydde jag av olika material men till två av dem köpte jag färdiga fodral, supersmidigt!
 
 
För att få lite av den industriella känslan som jag var ute efter använde jag mig av en bit skinnimitation som jag köpte på tygaffären samt några nitar som jag hade liggandes. Mätte och klippte ut lika långa remsor som jag fäste med en nit på bak och framsida. 
 
 
Hade tänkt att sy fast dem först men det blev inte snyggt med stygnen som syntes så jag valde att bara nita fast dem helt enkelt. 
 
 
En kudde gjorde jag istället med skinndetaljen på sidan och då fästa jag niten rätt igenom tyget längst upp. 
 
Pyssel | |
Upp
hittarecept.se