DIY: Gör ditt eget doftande linnevatten

 
När jag fick tips om linnevatten nyss så använde jag min bästa vän google och såg att det var ju rejäla överpriser man betalar för det när man lätt kan göra sitt eget med två ingredienser.
 
Linnevatten
Fyll en sprayflaska med vatten.
Tillsätt sedan eterisk olja i en härlig doft. Jag valde en fräsch äppeldoft med en nyans av vanilj.
Stäng flaskan och skaka. Spraya sedan över plädar, kuddar, lakan och annat som du vill ge lite härlig fräschör!
 
Pyssel | |
#1 - - Beatrice:

Har du tips på var man kan köpa dessa oljor? :)

Svar: Indiska, på nätet, ebay osv
Linda Blad

#2 - - Jag brukar blanda sköljmedel och vatten i en flaska och spray ☺:

Jag brukar blanda i sköljmedel med vatten i en flaska och spray med😊Funkar kanon!

Svar: ja det kan jag tänka mig! Själv vill jag gärna ha så naturligt så möjligt så föredrar denna varianten :)
Linda Blad

#3 - - stallskogalund.blogg.se:

Vilket bra tips! Hur mycket olja har du i vattnet?

Svar: jag brukar ha i några droppar olja, kanske 10 ml.
Linda Blad

#4 - - Anonym:

Vill oxå veta hur mkr olja resp vatten du blandar :) brukar spraya vatten blandat m sköljmdl men alltid kul att prova ngt nytt.

Svar: jag brukar ha i några droppar olja, kanske 10 ml. :)
Linda Blad

#5 - - Nina:

Tack för svaret :-D

#6 - - Gunilla:

Härligt!
Koka gärna vattnet först och låt svalna för att få vattnet fritt från ev bakterier!
Ta i en skvätt alkohol för att intensifiera doften!

#7 - - Victoria Valdebenito:

Hej. Blir det inte fläckar på kläder /tyger/textil p g a olja?

#8 - - Victoria Valdebenito:

Hej. Blir det inte fläckar på kläder /tyger/textil p g a olja?

#9 - - Victoria:

Hej. Blir det inte fläckar på kläder /tyger/textil p g a olja?

Upp
hittarecept.se